Ważne witaminy C, K, D

15-12-2016

W trosce o własne zdrowie, warto regularnie wspomagać swój organizm za pomocą odpowiednio dobranych suplementów. Nierzadko z ich wsparciem można pokonać dotychczasowe problemy zdrowotne lub zadbać także o urodę. Koniecznie należy sięgać po naturalne źródła witamin, ale dodatkowo warto stosować preparaty w tabletkach. Witaminowe suplementy diety mogą okazać się bardzo efektywne, jeśli tylko będziemy pamiętać o ich regularnym zażywaniu.

Witamina C – dlaczego warto stosować?

Jeśli weźmiemy pod uwagę najważniejsze witaminy dla naszego organizmu, witamina C bezapelacyjnie powinna znaleźć się w tym gronie. Dzięki niej można skutecznie wspomóc układ immunologiczny i zapewnić sobie odporność przed przeziębieniem czy grypą. Niewiele osób wie, że ma ona także zbawienny wpływ na pracę układu krwionośnego, a dodatkowo wzmacnia naczynia krwionośne. Witamina C jest zalecana również jako ochrona przed wolnymi rodnikami. Wśród produktów spożywczych będących jej głównym źródłem należy wymienić zielone warzywa liściaste, pietruszkę, kiszoną kapustę, owoce cytrusowe czy czarną porzeczkę. Dodatkowo, warto skusić się na suplementację w formie tabletek.

Witamina K – działanie

Najważniejsze witaminy dla naszego organizmu często skupiają się na wzmacnianiu układu kostnego. Pod tym kątem warto wyróżnić witaminę K, która dodatkowo ma znamienny wpływ na procesy dotyczące krzepnięcia krwi. Jej niedobory można uzupełnić dzięki odpowiednio zbilansowanej diecie na bazie kapusty, szpinaku, sałaty, roślin strączkowych czy pomidorów. Jeśli jednak naturalnie źródła okażą się niewystarczające, dobrym wyborem okażą się witaminowe suplementy diety w tabletkach.

Witamina D w tabletkach – czy warto zażywać?

Obecnie do grona najczęściej wybieranych witaminowych suplementów diety należy witamina D, zalecana również dla dzieci. Dzięki niej można zapobiec krzywicy i osteomalacji, a także wzmocnić cały układ kostny. W efekcie, regularnie zażywana witamina D w tabletkach zminimalizuje ryzyko utraty uzębienia czy wystąpienia zwyrodnień stawów kolanowych lub kostek dłoni. Jeśli chodzi o jej naturalne źródła, warto wymienić przede wszystkim pełne mleko, jaja (żółtka), masło, margarynę czy tłuszcze pochodzenia zwierzęcego.

Witamina A – jak wpływa na organizm?

Bardzo ważną witaminą dla naszego organizmu jest również witamina A, która wpływa przede wszystkim na utrzymanie prawidłowych funkcji wzrokowych. Ponadto, dzięki niej można zadbać o kondycję kości i uzębienia, a także o profilaktykę nabłonka układu oddechowego. Ta witamina ma również kluczowe znaczenie dla naszej urody – poprawia kondycję skóry, paznokci oraz włosów. Bogatym źródłem witaminy A są między innymi śliwki suszone.

Witamina E – jak wpływa na zdrowie?

W trosce o utrzymanie odpowiedniej kondycji czerwonych krwinek oraz naczyń krwionośnych, warto pamiętać o witaminie E. Jest to jeden z najważniejszych antyoksydantów, zalecany przy leczeniu wielu dolegliwości – w tym męskiej niepłodności. Ma ona także znamienny wpływ na poprawę koncentracji, a jednym z jej ważniejszych źródeł są orzechy włoskie.

Witaminowe suplementy diety są bardzo efektywne, jeśli zależy nam na szybkim dostarczeniu do organizmu odpowiednich substancji odżywczych. Warto zastanowić się, czy nasze dotychczasowe nawyki żywieniowe nie przyczyniają się do niedoborów wybranych witamin i tym samym nie są źródłem naszych problemów zdrowotnych.